Test- og implementering
4/14

Udarbejd business case

Handlinger

1. Udvikl en business case

  • Økonomi og effekt: Start med at skabe en grundlæggende business case, som skal justeres løbende på basis af valideringen af AI-produktet. Overvej at bruge Business Model Canvas som værktøj.

2. Hav fokus på behov

  • Grundlag: Byg business casen på det behov, der blev afdækket i behovs- og vidensafklaringen og udfyldt i tjeklisten.

3. Identificer målgruppe

  • Inddragelse: Definér målgruppe, der kan træffe en beslutning om køb af AI-produktet. Inddrag målgruppens aktører og medarbejdere tidligt i udviklingsprocessen for at fremme ejerskab og tilknytning.

4. Involver klinikere og forskere

  • Effekt: Inkludér klinikere og forskere for at vurdere produktets effekt. Er det et produkt, der vil påvirke behandlingen på mange eller få patienter? Er effekten stor for den enkelte patient? Hvilken betydning har løsningen for den kliniske afdelings ressourcer?

5. Foretag dataindsamling fra medicoteknisk funktion

  • Optimering: Indhent evt. udstyrs- og forbrugsdata fra medicoteknisk funktion og indkøbsafdelingen for at vurdere, om AI-produktet kan optimere arbejdsgange.